بهترین سوغات مشهد چیست؟
بهترین سوغات مشهد چیست؟

سوغات مشهد چیست؟ + لیست کامل بهترین سوغاتی های مشهد

 

 

معمولا اطرافیان از زائران و مسافران مشهد توقع دارند، در کنار سوغاتی هایی مانند زعفران و نبات ، سوغاتی های متبرک مشهد را هم مانند مهر یا رحل قرآن ، و یا سجاده نماز با خود به ارمغان بیاورند. پس اگر قصد سفر به این شهر زیارتی و سیاحتی را دارید، بهتراست با لیست کامل بهترین سوغات مشهد آشنا بشوید .

 

زعفران، پرطرفدارترین سوغات مشهد

زعفران، پرطرفدارترین سوغات مشهد

شاید اغراق نباشد، اگر بگوییم زعفران محبوب ترین سوغاتی مشهد به شمار می رود. این ادویه خاص و گران قیمت که با نام طلای سرخ نیز شناخته می شود، از معروف ترین سوغاتی های شهر زیارتی مشهد محسوب می شود که عطر، طعم و رنگ متفاوتی به غذا می بخشد. زعفران با فرهنگ و غذای ایرانی گره خورده است و با عطر فوق العاده ای که دارد ، شاخصه اصلی غذای سنتی مشهد محسوب می شود . مسافران این شهر زیارتی و سیاحتی نمی توانند از خرید زعفران ناب و درجه یک مشهد برای خود و عزیزانشان صرف نظر کنند.

چهار ویژگی تشخیص زعفران مرغوب به عنوان سوغات مشهد

  • رنگ قرمز دارد.
  • بسیار معطر است.
  • اگر تکه ای از زعفران را روی شعله گاز قرار دهید، به رنگ بنفش یا نارنجی در می آید.
  • اگر زعفران را بین کاغذ کاهی بفشارید، لکه چربی روی کاغذ به جا نمی گذارد.

نقل و نبات، از شیرین ترین سوغاتی های مشهد

نبات

بهترین سوغات مشهد شامل خوراکی های شیرین هم می شود. نقل و نبات، سوغات معروف این شهر زیبا محسوب می شود . این تنقلات خوشمزه به شکل های متفاوتی عرضه می گردد؛ یعنی می توانید نبات و نقل مشهد را با طعم های مختلف مانند زیره، لیمو، آویشن و زعفران تهیه کنید. بستگی به سلیقه خودتان دارد که چه طعمی را بپسندید!

 

مهر نماز

مهر نماز

یکی از بهترین و متفاوت ترین سوغاتی های موجود برای زائرین گرامی ، مهر نماز محراب میباشد . برای یک سوغاتی خوب از مشهد میتوانید از انواع مهر های متفاوت مانند مهر رکعت شمار محراب و یا حتی مهر قبله نما دار محراب استفاده کنید . گروه محراب  با افتخار  بیش از 40 سال در زمینه تولید و عرضه ی انواع محصولات فرهنگی و مذهبی علی الخصوص مهر های گلی بهداشتی با کیفیت فوق العاده بالا فعالیت دارد . پیشنهاد ما برای یک سوغاتی با کیفیت مهر رکعت شمار محراب میباشد . در ادامه انواع مهر رکعت شمار محراب را معرفی میکنیم .

  • مهر رکعت شمار محراب :

مکانیکی و بدون نیاز به باطری است . همچنین یک مهر زاپاس بهداشتی نیز در بسته بندی موجود است .

مهر رکعت شمار محراب

  • مهر رکعت شمار قبله نما دار :

روی درب این مهر مکانیکی یک قبله نما تعبیه شده و همراه با دفترچه راهنمای قبله نمادر این بسته بندی به مشتریان محراب تقدیم میشود .

مهر قبله نما دار محراب

  • مهر رکعت شمار امیر

مهر رکعت شمار امیر

 

برای خرید کلیک کنید

 

زرشک، سوغاتی خوش مزه مشهد

زرشک

این خوراکی از سوغاتی های خوشمزه مشهد است که بسیاری از زائران به همراه زعفران، آن را خریداری می کنند. زرشک مرغوب مشهد طرفداران بسیاری دارد و استان خراسان رتبه اول تولید زرشک را در کشور داراست. به دلیل فراوانی این سوغات خوشمزه در شهر مقدس مشهد می توانید آن را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

 

صنایع دستی زیبا، سوغات بی نظیر مشهد

صنایع دستی مشهد

در میان سوغاتی های مشهد، آنچه بیشتر نظر گردشگران و توریست ها را جلب می کند،صنایع دستی مشهد است. مردم هنر دوست مشهد در داخل و اطراف آن، زیباترین و متفاوت ترین صنایع دستی را درست می کنند. آن ها با عشق در کالبد اثر هنری خود روح تازه ای می دمند، طوری که فرهنگ و اندیشه مردم مشهد در آن به نمایش در می آید.

 

لیست کامل صنایع دستی مشهد برای سوغاتی

  • فرش مشهد، تار و پودی رنگین و در هم بافته از فرهنگ مردم خراسان
  • گلیم، با دو نوع اصیل سوماک و سوزنی با الهام از طبیعت
  • آینه کاری، نماد معماری اسلامی در اماکن متبرکه
  • ارغوان بافی، سبدهایی زیبا از چوب درختچه ارغوان در طرقبه
  • سنگ تراشی، ظروف سنگی قلم کاری شده جذاب و زیبا
  • سماور سازی، سماورهای سنتی و متفاوت
  • نمد بافی، صنایع دستی رنگارنگ و چشم نواز
  • فیروزه و عقیق تراشی، زیورآلات زیبا به عنوان بهترین سوغات مشهد
  • پوستین دوزی، لباس ها و زیر اندازهایی از پوست گوسفند

 

دیگ سنگی یا هرکاره مشهد، سوغات متفاوت مشهد

دیگ سنگی

هرکاره، یکی از متفاوت ترین سوغاتی های مشهد است که به دست هنرمندان این شهر با سنگ تراشیده می شود. از دیگ سنگی برای پخت غذاهای گوناگون استفاده می شود. در بازار کوه سنگی و شهر توس می توانید انواع گوناگون هرکاره را پیدا کنید و خریداری نمایید. البته ظروف سنگی مشهد بسیار متنوع است که می توانید بهترین آن ها را به عنوان سوغات برای عزیزانتان تهیه نمایید.

 

رحل قرآن 

رحل قران

رحل قرآن وسیله ای است برای قرار گیری قرآن روی آن به صورت کتاب باز که برای جلوگیری از خستگی دست و کمر درد هنگام قرائت قرآن استفاده می شود. رحل انواع گوناگونی دارد که بیشتر از جنس چوب است اما نمونه های پلاستیکی و ام دی اف آن هم در بازار موجود است.   پیشنهاد ما برای یک سوغاتی خوب و متفاوت رحل های قرآن محراب میباشد .

برای خرید کلیک کنید

 

عطرهای متنوع، خوشبوترین سوغاتی مشهد

عطر

اگر در بازارهای مشهد به گشت و گذار بپردازید، مغازه های مختلف عطرفروشی را مشاهده می کنید. عطر یکی دیگر از سوغاتی های مشهد است که بسیاری از مسافران ترجیح می دهند به عنوان یادگار برای عزیزانشان خریداری کنند. این عطرها بسته به کیفیتی که دارند با قیمت های گوناگون عرضه می شوند. از جمله رایحه های پرطرفدار آن ها نیز می توان به رایحه گل یخ، گل نرگس، گل مریم، بهار نارنج و میوه های مختلف است. البته نمونه ای خاص به نام عطر حرم نیز وجود دارد که جزو معروف ترین عطرهای مشهد می باشد.

 

 

 

 

سخن آخر، بهترین سوغات مشهد چیست؟

سوغاتی های مشهد در انواع مختلف خوراکی و غیر خوراکی می تواند ارمغانی به یادماندنی از این شهر مقدس برای عزیزانتان باشد . پیشنهاد ما برای شما ، سوغاتی های متبرکی مانند مهر رکعت شمار محراب ، رحل های قرآن یا پک هدیه قبله نمای محراب میباشد .

برای خرید با شماره های زیر تماس بگیرید .

۰۹۱۵۸۱۰۰۱۱۸ – ۰۹۱۵۲۴۰۰۱۱۸
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.